produktywność
unsplash.com

Wydajność czyli sztuka takiej pracy, żeby w krótszym czasie i przy mniejszym wysiłku zrobić więcej. Są na to sprawdzone sposoby!

Wydajność zawsze była ważna, jednak łatwiej powiedzieć niż zwiększyć osobistą produktywność.

Zbyt często wydajność pozostaje niespełnionym marzeniem wielu osób. Triki, jak temu zaradzić i dobrze organizować czas pracy, znaleźliśmy na serwisie Anothertaskdone.com.

Od czego zacząć?

wydajność pracy
unsplash.com

Wydajność pracy

Optymalna wydajność jest szczególnie ważna w czasie telepracy lub pracy zdalnej z domu. Wiele osób bardzo szybko musiało zmienić biuro na dom.

Tymczasem praca z domu jest wbrew pozorom wyzwaniem. Nie zawsze domowe pielesze sprzyjają wydajności.

Oto wskazówki z portalu Anothertaskdone.com.

  1. Poczta e-mail definiuje Twoją produktywność

Według Anothertaskdone.com., kluczem do sukcesu jest przestrzeganie dobrych nawyków związanych z pocztą e-mail.

Najważniejsza lekcja? Większość z nas – oprócz pracowników obsługi klienta – nie ma płacone za ciągłe sprawdzanie mejli.

Tymczasem z mejlem jest jak z mediami społecznościowymi. Zawsze jest coś do przeczytania. Traci na tym nasza efektywność.

Dlatego są osoby, które np. czytają mejla raz lub dwa razy dziennie. Warto poszukać optymalnego rozwiązania dla siebie.

2. Praca kurczy się, żeby zmieścić się w terminie

To Prawo Parkinsona: zadania zajmuje tyle czasu ile na nie przeznaczysz. Anothertaskdone.com radzi stosować odwrotność tej zasady.

Praca kurczy się, aby dopasować się do wyznaczonego jej czasu.

Daj sobie mniej czasu, aby coś skończyć, a jednak robota jest gotowa. Magia – czytamy na portalu.

3. Automatyzacja rzadko pomaga

Zautomatyzuj zadanie tylko wtedy, gdy trwa ono dłużej niż pięć minut i zostało już wykonane pięć razy.

Dlaczego pięć razy? Bo wielu z nas ma poważny problem z oceną trwania zadań. Powtarzające zadania mogą zająć 3 minut lub 13.

Produktywność – wyłącz powiadomienia

4. Powiadomienia są wrogami

Wyłącz powiadomienia. To takie proste – radzi Anothertaskdone.com..

5. Medytacja pomaga na rozproszenie uwagi

To świetny pomysł, żeby uświadomić sobie emocje, np. w pracy. Dzięki medytacji możesz zauważyć, że zaczynasz się nudzić lub irytować. Zauważyć i odpowiednio zareagować nim pogrążysz się w niechcianym stanie i np. zanurkować w media społecznościowe.

6. Ograniczenia ułatwiają pracę

Dlatego postaw na proste prezentacje lub e-maile ograniczone do pięciu zdań. Będzie szybciej, zyska też przejrzystość.

czynniki wpływające na wydajność pracy
unsplash.com

Czynniki wpływające na wydajność pracy

7. Komunikacja jest krytyczna

W swojej głowie jesteśmy gwiazdami. Łatwo ulec złudzeniu, że inni ludzie dostrzegają (i automatycznie doceniają) twoją pracę.

Ale w rzeczywistości musisz dzielić się  efektami swojej pracy, aby zostać zauważonym. Jeśli tego nie zrobisz, nie otrzymasz uznania, na jakie zasługujesz. Istnieje również ryzyko, że inne osoby będą dublować twoje wysiłki – zauważa Anothertaskdone.com.

Dlatego niezłym rozwiązaniem jest zaplanowanie działań informacyjnych/marketingowych przed rozpoczęciem projektu.

8. Przerwy mają znaczenie

Przerwy w pracy są niezwykle ważne choć traktowane po macoszemu. Tymczasem dobrze wykorzystana przerwa naładuje twoje baterie.

Złota zasada – jeśli pracujesz przed monitorem, to nie spędzaj przerwy przed monitorem. Wyjdź na spacer, wyjrzyj przez okno, poczytaj książkę, zjedz coś (bez smartfona w dłoni).

9. Będziesz lepszy jeśli podejmiesz działanie

Reguła jest prosta. Czytanie książek jest świetnym początkiem. Jednak przychodzi pora na praktykowanie.

Wersja ciebie, która praktykuje w 80 proc. wyprzedzi wersję 95 proc., która wciąż prowadzi badania – podkreśla Anothertaskdone.com.

Dlatego mając wiedzę o wydajności trzeba poeksperymentować np. z zaproponowanymi powyżej pomysłami.

Zachowaj to, co działa, a resztę wyrzuć – radzi Anothertaskdone.com.