Chcesz stać się jeszcze bardziej konkurencyjny, a przy tym dodatkowo zachęcić klientów do robienia zakupów w Twoim sklepie? Zatem zadbaj o urozmaicony asortyment, bo to właśnie on przyciągnie nowych odbiorców. Zastanawiasz się, jak to zrobić? Skorzystaj z naszych porad, a nie będziesz mieć problemów z poszerzeniem swojej oferty!
Spis Treści
4 sposoby na wzbogacenie asortymentu w sklepie
Szukaj inspiracji
Jeszcze przed rozszerzeniem asortymentu w sklepie, szukaj inspiracji. Szczególnie znajdziesz je u konkurencji. Dlatego porównaj swoją ofertę z tym, co zapewniają inni sprzedawcy. Następnie zrób notatki i przejdź do kolejnego sklepu. W ten sposób dowiesz się, czy pewne nowości stają się ogólnym trendem – wtedy koniecznie też je wprowadź do swojego sklepu. Poza tym przeglądaj strony internetowe i kanały społecznościowe. W końcu to są obecnie najlepsze źródła inspiracji, dzięki którym dowiesz się, jakie produkty są pożądane przez odbiorców.
Korzystaj z oferty hurtowni
Jeżeli myślisz o wzbogaceniu swojej oferty, to musisz znaleźć miejsce, które zapewni Ci wysokiej jakości produkty. Najlepiej, gdy będzie tam dostępny także inny asortyment, a dzięki temu zaoszczędzisz sporo czasu podczas uzupełniania towaru. Dlatego ciekawym rozwiązaniem jest hurtownia słodyczy, chemii, warzyw i owoców. Takie miejsca dostarczą Ci również sporo inspiracji, bo to właśnie tam znajdziesz nowości, naprawdę interesujące klientów. Poza tym produkty kupione w hurtowniach zazwyczaj mają niższe ceny – tym bardziej gdy zdecydujesz się na większą liczbę asortymentu.
Podążaj za trendami
Obserwuj zachowania konsumentów, sprawdzaj, w jakim kierunku podążają trendy i wykorzystuj panująca modę. W ten sposób nie tylko dostarczysz odbiorcom tego, czego potrzebują, ale też wyprzedzisz swoją konkurencję. Poza tym klienci zawsze znajdą u Ciebie nowości, których jeszcze nie ma w innych sklepach. Choć taka strategia bywa ryzykowna, to jednak pozycja lidera może przynieść Ci wiele korzyści. Po prostu to właśnie u Ciebie konsumenci będą szukali pewnych produktów.
Wprowadzaj sezonowe bądź okolicznościowe produkty
Chcesz ostrożnie rozszerzać asortyment w swoim sklepie? Zatem zacznij je stopniowo wprowadzać np. podczas sezonowych okazji. Dzięki temu będziesz mógł obserwować faktyczne zainteresowanie klientów. Gdy konkretne produkty będą się dobrze sprzedawać, to możesz je na stałe włączyć do swojej oferty. W ten sposób przeprowadzisz skuteczne badanie rynku i zminimalizujesz ryzyko nietrafionych inwestycji.