Linki sponsorowane
unsplash.com

Linki sponsorowane Google Adwords (Google Ads), to jedna z podstawowych metod reklamy w wyszukiwarkach internetowych. Sprawdź, jak ją wykorzystać.

Co zrobić, żeby linki do twojej strony pojawiały się wysoko w wynikach wyszukiwania Google? Generalnie są dwie drogi: płatna i bezpłatna.

Bezpłatna polega na wykonaniu działań w ramach SEO.

Na czym polega taka optymalizacja pod kontem wyszukiwarek? Agencja SEO robi audyt strony i zaleca np. poprawę struktury strony, budowę bazy wartościowych odnośników prowadzących do witryny czy też poprawienie zawartości – tekstów, filmów, zdjęć itp. (content marketing).

Teraz spójrzmy na płatne metody promocji.

kampania linków sponsorowanych
unsplash.com

Linki sponsorowane Google Adwords

SEO jest wspaniałą metodą na budowę zdrowej, docenianej przez wyszukiwarki strony np. sklepu online. Google premiuje witryny z przydatnymi, wartościowymi materiałami. Dzięki nim linki do twojej strony mogą pojawić się na pierwszej stronie bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Jednak na efekty trzeba trochę poczekać. W grę wchodzi nawet kilka miesięcy.

To prawdopodobnie nie jest dobra informacja dla osoby, która właśnie otworzyła działalność gospodarczą i chce błyskawicznie dotrzeć do klientów.

Co można im doradzić?

Rozwiązaniem są linki sponsorowane Google Adwords. Dzięki nim przedsiębiorca np.:

  • zwiększy liczbę telefonów do swojej firmy,
  • powiększy liczbę wizyt w sklepie (stacjonarnym),
  • zachęci użytkowników do odwiedzenia witryny.

Kampania linków sponsorowanych – PPC

Google Adwords to dawna nazwa na Google Ads czyli program płatnych linków. Na czym polega reklama przy użyciu linków sponsorowanych?

Idea jest bardzo prosta.

Przedsiębiorca płaci Google za osobę, która kliknęła w odnośnik prowadzący do jego strony. To bardzo ważne: pieniądze pobierane są tylko za kliknięcia, a nie za wyświetlenie linka.

Taki model nazywa się PPC – Pay Per Click. Warto pamiętać, że na początku ustalasz budżet, jaki chcesz miesięcznie wydać na kampanię. Będziesz bezpieczny, bo tej kwoty nie przekroczysz.

Płatny link powinien zawierać słowo kluczowe, czyli wyrazy, na których zależy osobie zlecającej reklamę. To wyrazy wpisywane przez internautów do wyszukiwarki.

Dobór słów kluczowych jest niezwykle ważny. Źle dobrane frazy mogą sprawić, że reklama poniesie klęskę. M.in. dlatego warto wybrać dobrą agencję, która potrafi przeanalizować, jakich słów należy użyć w linkach. Potrzeba tu doświadczenie i przenikliwości – marketer wejdzie w buty internauty i sprawdzi, co interesuje osoby do których pragniesz dotrzeć.

Taka agencja będzie również potrafiła – jeśli jest dobra – zoptymalizować koszty. Tak skonstruuje kampanię żeby za minimum kosztów dotrzeć do maksymalnie dużej grupy potencjalnych klientów.

Linki wyświetlane są w przeznaczonych do tego miejscach, przede wszystkim nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwań Google.

Pay Per Click
unsplash.com

Zalety linków sponsorowanych

Masz szansę bardzo szybko dotrzeć do potencjalnego klienta. Linki ustawiasz na słowa i frazy kluczowe. Np. jeśli handlujesz w internecie i sprzedajesz buty, to możesz wykupić kampanię na frazę „buty zimowe”.

Jeśli internauta wpisze taki zwrot w pasek wyszukiwania, to link do twojej strony wyświetli się w bloku reklamowym.

Warto pamiętać, że choć linki tekstowe są najbardziej popularne (także w Google Maps), to można też kupić reklamy w YouTube czy w graficznych wynikach wyszukiwania.

Co jest lepsze: optymalizacja strony (SEO) czy kampania linków sponsorowanych?

Pytanie jest źle postawione. To dwie strony jednego medalu marketingu w internecie. Dlatego warto stosować metody bezpłatne i płatne.

Możesz próbować samemu udźwignąć skonstruowanie kampanii linków sponsorowanych. Jednak warto postawić na profesjonalistów. Dobra agencja interaktywna zadba o np. wartościowe materiały wizualne i tekstowe na stronie, a z drugiej strony przeprowadzi skuteczną kampanię reklamową.