Content marketing
unsplash.com

Content marketing co to jest? Mówiąc najprościej: sposób na promocję twoich usług i towarów, ale bez nachalności, która odstręcza od klasycznych reklam.

Każdego dnia na całym świecie przybywają tysiące nowych stron internetowych, które oferują usługi lub towary. Tłok jest gigantyczny (zapytaj firmy działające w modelu dropshippingu) i bardzo trudno przebić się ze swoje ofertą.

Jak dotrzeć do potencjalnych klientów? Jak ich przekonać do swojego produktu?

Jeszcze kilka lat temu odpowiedź była prosta. Trzeba mieć solidny budżet na reklamę i nie wahać się go użyć.

Jednak czasy się zmieniają i klasyczna reklama może być świetnym sposobem na „przepalenie” pieniędzy.

marketing treści
unsplash.com

Content marketing co to jest?

Odpowiedzią na tłok na rynku e-commerce w Polsce (i na świecie) jest content marketing.

Content marketing czyli marketing treści, polega na oferowaniu internautom wartościowych materiałów, które powiązane są mniej lub bardziej z twoją ofertą handlową czy też usługową.

To może być wpis na blogu, recenzja, wideo, poradnik, infografika, podcast czy gra. W ramach content marketingu możesz użyć dosłownie każdej formy.

Jest jednak warunek: taki materiał musi mieć wartość.

Na jego konsumpcji internauta musi skorzystać. Dlatego musisz tworzyć materiały, które są ciekawe, użyteczne, inspirujące. Nie ma mowy o śmieciowym kontencie.

Materiały tworzone zgodnie z zasadami content marketingu często zawierają „lokowanie produktu” czyli odnośnik do twoje oferty. Jednak nie jest to zwykła reklama waląca pięścią w nos i krzycząca: „masz mnie kupić, natychmiast!”.

To subtelnie wpleciona zachęta do współpracy czyli zakupu.

Użytkownik, które znajdzie wartościowy przekaz w twoim artykule, podcascie czy wideo chętniej kupi twój produkt.

Oferujesz wiedzę lub rozrywkę, ale pozostawiasz klientowi wybór czy zechce zostawić u ciebie pieniądze.

Content marketing i SEO

Marketing treści ma jeszcze jedną, olbrzymią zaletę.

Wyszukiwarki internetowe – przede wszystkim dominująca na rynku Google – premiują treści, które lubią internauci.

Skoro użytkownicy czytają i oglądają użyteczne/ciekawe materiały, to wyszukiwarki umieszczają linki do nich wyżej w wynikach wyszukiwania.

To prosty i bardzo skuteczny mechanizm. Jeśli zadbasz o wartościowe treści na stronie wzrośnie szansa na znalezienie się na pierwszej lub drugiej stronie wyników Google.

W świecie niebywałej konkurencji to szansa, której nie można zmarnować. Niewielu internautów zagląda dalej niż na 3 stronę wyników wyszukiwania. Jeśli linki do twoje strony są jeszcze dalej to praktycznie jakby ich nie było.

Strona wypełniona wartościowymi treściami będzie generowała większy ruch organiczny (bezpłatny).

Content marketing przykłady
unsplash.com

Content marketing przykłady

Przykłady content marketingu znajdziesz na wielu stronach najlepszych firm w danej branży.

To mogą być:

  • blogi na stronach firm np. sprzedających energię elektryczną – z m.in. radami, jak oszczędzać prąd,
  • filmy jak ćwiczyć bezpiecznie i skutecznie przygotowane przez siłownie czy klubu fitness,
  • podcasty z ludźmi sukcesu umieszczane na stronach firm doradzających, jak zacząć własny biznes,
  • darmowe szkolenia oferowane przez trenerów rozwoju osobistego.

To najbardziej oczywiste przykłady. Na rynku działa wiele wyspecjalizowanych agencji content marketing, które prześcigają się w coraz lepszych pomysłach.

Dlaczego marketing treści jest tak ważny? Jeśli chcesz twardych danych to proszę bardzo. Klasyczna internetowa reklama bywa mało skuteczna. Internauci jej nienawidzą.

Spośród 60 krajów ujętych w badaniach ekspertów z OnAudience.com (z 2017 roku) to Polacy najczęściej używali wtyczek – adblocków – blokujących treści reklamowe. W ten sposób pozbywali się ze swoich ekranów i wyświetlaczy niemal połowy reklam.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here