pozycjonowanie stron internetowych
pexels.com

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych – dlaczego warto wiedzieć o co w nim chodzi? Dzięki podstawowej wiedzy łatwiej będzie ci prowadzić biznes online.

Naturalnie nie musisz mieć specjalistycznej wiedzy na temat pozycjonowania stron www. Taka wiedza jest przydatna, oczywiście. Jednak podstawowe informacje też się przydadzą.

Jeśli chcesz otworzyć sklep online lub inny biznes na rynku e-commerce, to najlepiej zatrudnić fachowców. Agencję reklamową czy agencję interaktywną, która może ci wypozycjonować twojej witryny.

Poznanie podstawowe informacje na temat zasad skutecznego pozycjonowania stron internetowych ułatwi ci wybór współpracowników.

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron w internecie to wszystkie działania sprawiające, że dana stron będzie lepiej widoczna w sieci.

Lepiej widoczna czyli łatwiejsza do wyszukania przez internautów zainteresowanych danym produktem lub usługą.

Dlatego ważnym fragmentem pozycjonowania jest optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych czyli SEO (Search Engine Optimization).

audyt SEO
pexels.com

Skuteczne pozycjonowanie – audyt SEO

Praca solidnej agencji interaktywnej zaczyna się od audytu SEO. Specjaliści dokładnie sprawdzają twoją stronę www.

Przeglądają m.in. jej strukturę, treści (artykuły, zdjęcia, filmy), kod HTML, bazę linków, które prowadzą do witryny czy też odpowiednie użycie nagłówków H1,H2,H3.

Audyt to punkt wyjścia. Dopiero po przeskanowaniu witryny można przygotować plan: co naprawić, co dodać, a z czego bezwzględnie zrezygnować.

Słowa kluczowe – skuteczne pozycjonowanie

Specjaliści z którymi będziesz współpracował m.in. dobiorą odpowiednie słowa kluczowe, które powinny znaleźć się na twoje stronie.

To jeden z najważniejszych momentów skutecznego pozycjonowania stron internetowych.

Dzięki tym słowom i frazom kluczowym potencjalni klienci trafią do twojego sklepu online. Google dopasowuje zapytania internautów do słów kluczowych. Ich dobór zależy od branży w której działasz.

Niektórzy przedsiębiorcy próbują samodzielnie dobierać frazy kluczowe. Jednak fachowcy dysponują wiedzą, doświadczeniem i narzędziami, które precyzyjnie wskażą, jakich słów użyć, żeby linki do strony pojawiły się wysoko w rankingu Google.

responsywność strony
pexels.com

Responsywność strony oraz User Experience

Jednym z istotnych warunków skutecznego pozycjonowania jest responsywność strony.

Co to znaczy? Pod tym terminem kryje się dopasowanie witryny do różnych ekranów na których będzie wyświetlana.

Inaczej mówiąc, strona musi wyglądać idealnie na komputerze stacjonarnym, tablecie i smartfonie.

Dopasowanie do urządzeń mobilnych jest kluczowe. Coraz więcej osób korzysta z internetu przede wszystkim używając telefonów komórkowych.

Jeśli twoja strona będzie „rozłaziła się” na wyświetlaczu małego urządzenia, to odstraszysz użytkowników. Google to zauważy i link do witryny spadnie w wynikach wyszukiwania. W ten sposób skażesz swój e-biznes na porażkę.

Responsywność wiąże się z User Experience (UX). UX to – mówiąc najprościej – troska o przyjazność strony dla użytkowników.

Internauta, który trafi do twojego sklepu czy serwisu musi mieć możliwie dobre wrażenie. Jeśli np. zaproponujesz zbyt dużo formularzy do wypełnienia lub nieczytelną strukturę, to możesz go zniechęcić.

W internecie jest gigantyczny wybór ofert. Jeśli twoja strona będzie nieprzyjazna, to potencjalny klient po kilku sekundach powędruje do konkurencji.

Pozycjonowanie stron www – efekty

Efektów pozycjonowanie strony nie spodziewaj się z dnia na dzień. Jednak efekt będzie długotrwały i przełoży się na coraz lepsze wyniki twojej witryny w wyszukiwarce Google.

To odróżnia działania związane z SEO z linków sponsorowanych. W przypadku użycia systemu reklamowego Google Ads efekt masz natychmiastowy – link do twojej strony pojawia się w wyszukiwarce Google w miejscach przeznaczonych na reklamę. Jednak znikną wraz z zakończeniem kampanii.

Dobrze wypozycjonowana strona www będzie pięła się w górę bezpłatnych wyników Google nawet miesiącami, jednak pozostanie tam na dłużej.

Pamiętaj, że dobra agencja interaktywna może zaproponować ci połączenie działań bezpłatnych (czyli optymalizację strony) oraz płatnych z wykorzystaniem linków sponsorowanych.