agencja seo
unsplash.com

Jak wybrać agencję SEO? Oto podstawowe zasady przygotowane przez niekwestionowanego eksperta marketingu internetowego.

Jak wybrać agencję SEO? To pytanie na wagę złota. W świecie, w którym niemal wszystko przenosi się lub już przeniosło do internetu, widoczność twojej strony w wyszukiwarkach ma kolosalne znaczenie.

Możesz przecież oferować najlepsze usługi czy produkty, ale co z tego, jeśli potencjalni klienci nie znajdą linka do twojej witryny na pierwszych trzech stronach wyników wyszukiwania Google.

Garść przydatnych podpowiedzi przygotował na swoim blogu Neil Patel (Neil Patel Digital), ekspert od spraw marketingu w internecie.

marketing internetowy
unsplash.com

Jak wybrać agencję SEO

Patel zauważa na wstępie: nie chodzi o znalezienie dobrej agencji SEO/SEM. Celem jest wybranie agencji SEO, które będzie dobra dla ciebie.

To ważne rozróżnienie.

Na rynku – również polskim – działają setki agencji marketingowych, które oferują firmom pomoc w uzyskaniu lepszych wyników w wyszukiwarkach internetowych.

Jak wybrać agencję SEO – specjalizacja

Jednak wszystko zależy od twoich celów biznesowych i efektów, których się spodziewasz.

Możesz np. potrzebować agencji, która zapewni wartościowe linki prowadzące do twojej witryny. Inny przedsiębiorca natomiast potrzebuje pomocy, żeby internauci o konkretnych cechach (np. płci, wieku czy miejsca zamieszkania) wpisujący konkretną frazę w Google znaleźli odnośnik do swojego serwisu na pierwszej stronie wyników.

Patel wskazuje, że do wyboru są agencje specjalizujące się w:

  • content marketingu czyli dostarczaniu wartościowych treści,
  • głosowym SEO (według badań w 2020 roku połowa wyszukiwań będzie głosowa),
  • budowaniu bazy wartościowych linków,
  • lokalnym SEO
  • marketingu związanym z e-commerce SEO.

Celem może być natomiast:

  • wyższy ranking strony w Google lub wyszukiwaniu na określoną frazę (np. sklepy online),
  • większy i lepszy jakościowo ruch na twoje stronie,
  • większa sprzedaż dzięki organicznemu wyszukiwaniu (takiemu za które nie płacisz w ramach Google Ads).

Patel jest przekonany, że dobra agencja nie może być od wszystkiego i dla każdego klienta.

Jednak na rynku działa dużo świetnych, wyspecjalizowanych firm od marketingu internetowego. Jak wybrać tą najbardziej odpowiednią dla twojej firmy?

Jak wybrać agencję SEO – 6 cech

Neil Patel podaje 6 cech dobrej agencji SEO:

  • ma opracowany i przetestowany w boju schemat działania,

Gdy agencja SEO zdobywa doświadczenie w pracy z wieloma klientami, formułuje skuteczny proces, aby potencjalni klienci mogli zobaczyć, jak osiągają wyniki – stwierdza Patel.

  • dysponuje zróżnicowanym zespołem specjalistów (i nie boi się ich przedstawić),
  • ma imponujące portfolio klientów,
  • dysponuje prawdziwymi referencjami,
  • jej liderzy są znani i uznani w branży (np. ich opinie można znaleźć na branżowych witrynach),
  • mają kulturę firmy, która jest przejrzysta dla potencjalnych klientów. To ważne, bo sposób działania i wartości agencji mogą ci nie odpowiadać.
agencję SEO
unsplash.com

Jak wybrać agencję SEO – współpraca

Patel podpowiada również, jak współpracować z zewnętrzną agencją SEO.

W praktyce taka współpraca jest rozszerzeniem działań marketingu twojej firmy. Dlatego twoi marketingowcy powinni wiedzieć i rozumieć dlaczego sięgasz po zewnętrzną pomoc.

Wskaż osobę/osoby, które będą na bieżąco współpracować z agencją SEO. Dzięki temu zapewnisz prawidłowy przepływ informacji.

Nie ma schematów działających dla wszystkich firm. Dlatego poświęć tyle czasu ile trzeba, na wyjaśnienie specyfiki twojej organizacji. Przedstaw wszystkie fakty, które pomogą w pracy wybranej przez ciebie agencji SEO.

Bądź przygotowany na audyt SEO. Solida agencja nie poprzestanie na twoich opiniach tylko sama przeanalizuje, co należy zmienić w twojej witrynie.