Google Adwords
unsplash.com

Linki sponsorowane Google to sposób na reklamę w największej wyszukiwarce internetowej. Dzięki niej potencjalny klient może zobaczyć twoją ofertę.

Chcesz dotrzeć ze swoim produktem lub usługą do klientów? Oczywiście! Internet zdaje się oferować nieskończone możliwości zarobienia pieniędzy.

Jednak problem pojawia się kiedy twoja oferta jest niewidoczna w Google. Sklepy stacjonarne czasem jeszcze się wybronią, ale jeśli działasz na rynku e-commerce, to słabe pozycje w wynikach wyszukiwarek są zabójcze.

Odpowiedzią jest marketing w internecie, a w jego ramach linki sponsorowane czyli Google Ads (dawniej Google Adwords).

Google Ads
unsplash.com

Linki sponsorowane Google

Linki sponsorowane w Google to jeden z filarów marketingu w wyszukiwarkach internetowych (SEM). Drugi jest optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek czyli SEO.

Czym się różnią? Optymalizacja ma poprawić organiczne wyniki wyszukiwania na wskazane słowa kluczowe lub frazy kluczowe.

Np. planuję wyjazd do Trójmiasta i wpisuję w Google „najlepszy hotel w Gdańsku”. Lista linków, które otrzymam to wyniki z wyszukiwania organicznego. Właściciel hoteli nie musieli za nie zapłacić.

Inaczej sprawa ma się z linkami sponsorowanymi.

Linki sponsorowanego – PPC

Płatna reklama w Google wiąże się nierozerwalnie z modelem płatność PPC (Pay Per Click). W nim tkwi tajemnicza działania linków sponsorowanych.

Po tym, jak wykupisz kampanię Google Ads linki prowadzące do twojej strony pojawią się w wyznaczonych do tego miejscach.

To góra strony – nad wynikami wyszukiwania bezpłatnego (organicznego), pod nimi oraz z boku. Linki wyświetlą się po wpisaniu przez internautę odpowiedniego słowa lub frazy kluczowej. Np. „najlepszy hotel w Gdańsku”.

linki sponsorowane
unsplash.com

Linki sponsorowane Adwords

Teraz najważniejsze. Nie musisz płacić z góry za umieszczenie linka. Opłata zostanie pobrana dopiero po tym, jak użytkownik kliknie w odnośnik i przejdzie do twojej witryny. Na tym właśnie polega model PPC.

Koszty kampanii zależy m.in. od tego ile osób chce promować się na dane słowo/frazę kluczową.

Do zalet Google Ads należy przede wszystkim natychmiastowy efekt. Nie musisz czekać, aż algorytm Google doceni zawartość twojej witryny i link powędruje w górę wyników bezpłatnego wyszukiwania. Rozpoczynasz kampanię linków sponsorowanych i już jesteś widoczny.

To ważne jeśli np. dopiero startujesz z biznesem i zależy ci na szybkim dotarciu do potencjalnych klientów (np. rozpoczynasz sprzedaż w ramach dropshippingu).

Minusem jest konieczność płacenia, choć to oczywiście możesz traktować jako inwestycję.

Niestety reklama Google Ads nie przekłada się na lepsze SEO i wyniki wyszukiwania organicznego. Wraz z zakończeniem kampanii linki sponsorowane znikają.

Jeśli rozważasz wykupienie linków sponsorowanych Google, to pomyśl o wynajęciu ekspertów. Dlaczego? Doświadczona agencja tak skonfiguruje kampanię, żebyś przy minimum wydanych pieniędzy dotarł do jak największej liczby internautów.