content marketing
unsplash.com

Wpis na blogu – skąd brać pomysły na atrakcyjne tematy? Sprawdźmy, jakie wskazówki ma człowiek, który wie wszystko o pisaniu w internecie.

Prowadzenie bloga to jedno z klasycznych i podstawowych narzędzi content marketingu i SEO. Dzięki ciekawym i użytecznym wpisom przyciągniesz do swojej strony potencjalnych klientów.

To nie wszystko. Dobrze prowadzony blog – z wartościowymi materiałami – sprawi, że linki do twojej strony będą wyżej w wynikach wyszukiwania Google. W ten sposób zadbać o lepsze wyniki organicznego wyszukiwania.

Jednak skąd brać pomysły na wpisy?

SEO
unsplash.com

Wpis na blogu – skąd brać pomysły

Dobre wskazówki dla blogerów znaleźliśmy u Neila Patela (neilpatel.com/blog). Warto je poznać (i stosować), bo Patel jest jednym z najlepszych ekspertów od content marketingu.

Patel pokazuje, jak użyć narzędzia, które znajduje się na jego witrynie – Ubersuggest (app.neilpatel.com/).

Wpis na blogu – wygodne narzędzie do szukania pomysłów

Załóżmy, że szukasz pomysłu na artykuł o blogowaniu. Wpisujesz w Ubersuggest frazę „wpis na blogu”.

Kolejny krok to sprawdzenie jakie popularne artykuły w sieci zawierają taki zwrot. Przewijasz stronę na dół do części Pomysły na treści.

W „Pomysłach” znajdziesz adresy kolejnych stron, szacunkową liczbę odwiedzin jakie mogą wygenerować, linki zwrotne do tych witryn oraz liczbę udostępnień w mediach społecznościowych (Facebook i Pinterest).

Patel radzi, żeby znaleźć stronę, która ma potencjał przyciągnięcia wielu czytelników. Nie należy kierować się tylko popularnością w mediach społecznościowych. Ta często nie przekłada się na lepsze SEO.

Przy bardziej popularnych frazach Ubersuggest może przygotować kilka stron z linkami do przejrzenia. Wybierasz ten najbardziej chwytliwy.

Teraz wystarczy kliknąć w wybrany link i dokładnie przyjrzeć się wyświetlonemu materiałowi. Odpowiedz na pytania:

  • czy jest aktualny (z tego roku czy np. sprzed pięciu lat)?
  • na ile jest użyteczny (np. pokazuje krok po kroku jak napisać dobry wpis na blogu)?
  • czy ma ilustracje, infografiki czy też wideo?
  • zawiera linki do innych wartościowych stron?
  • ma odpowiednią długość, a może to tylko kilka akapitów?

Jeśli zauważysz szansę na napisanie posta na blogu o podobnym temacie, ale lepszej jakości – np. z ilustracjami, aktualnymi informacjami, szczegółowymi i praktycznymi podpowiedziami – to możesz brać się za pisanie.

Nie chodzi o przepisywanie cudzych treści! Napisz własny materiał na podobny temat, który będzie lepszy i bardziej użyteczny dla internautów.

pierwszy wpis na blogu
unsplash.com

Pierwszy wpis na blogu

Ten proces z wykorzystaniem „Pomysłów na treści” możesz wykorzystać za każdym razem, kiedy nie masz pomysłu na wpis na blogu lub chcesz sprawdzić, co możesz zrobić lepiej.

To również niezły pomysł jeśli chcesz zacząć blogowanie, ale nie masz koncepcji jaki ma być twój pierwszy wpis na blogu.

Przy pisaniu warto skorzystać z jeszcze jednej funkcjonalności Ubersuggest. Chodzi o przycisk Propozycje słów kluczowych.

Po jego kliknięciu i wpisaniu interesującej nas frazy – np. „wpis na blogu” – zobaczysz inne słowa kluczowe lub frazy, które warto wykorzystać w artykule. Dzięki temu poprawisz swoje SEO. Możesz też znaleźć dodatkowe pomysły na kolejne wpisy.

(Sprawdź jak wygląda polski handel w internecie)