Druk wielkoformatowy

Reklama zewnętrzna powoli wraca do łask. I choć firmy w dalszym ciągu inwestują ogromne pieniądze w promocję internetową, reklama plenerowa również może przynieść duże zyski. To trochę tak jak z modą – od pewnego czasu możemy obserwować powrót do dawnych trendów. Okazuje się bowiem, że zewnętrzna forma reklamy, a zwłaszcza druk wielkoformatowy, to niezaprzeczalny strzał w dziesiątkę. Jeśli zatem jesteś przedsiębiorcą, który rozgląda się za różnymi rodzajami promocji, trafiłeś w odpowiednie miejsce. W tym artykule dowiesz się czym jest druk wielkoformatowy i jakie są jego podstawowe zalety. Zdobędziesz także informacje dotyczące wyboru najlepszej drukarni. Zainteresowany? Świetnie! Zatem zapraszamy do lektury.

Spis Treści

Czym jest druk wielkoformatowy?

Choć omawiane przez nas zagadnienie może pierwotnie wydawać się obce, tak naprawdę z drukiem wielkoformatowym spotykamy się na co dzień. Jak sama nazwa wskazuje – jest to reklama o dużych, imponujących rozmiarach. W tym momencie przychodzą nam na myśl wszelkiego rodzaju banery, a to znak, że idziemy w dobrym kierunku. Możemy wyróżnić następujące rodzaje druku wielkoformatowego:

  • Billboardy – czyli tablice reklamowe charakteryzujące się dużym rozmiarem. Obecnie billboardem nazywamy również oświetlone tablice reklamowe, które bardzo często możemy spotkać na budynkach mieszkalnych lub usługowych. Tego typu forma reklamy otacza nas od wielu lat, a jej skuteczność w dalszym ciągu robi ogromne wrażenie – obok billboardu ciężko bowiem przejść obojętnie.
  • Banery (lub bannery) – graficzne przekazy reklamowe charakteryzujące się wydrukiem wykonanym na płachcie lub podobnym materiale. Choć obecnie „banerami” nazywamy również graficzną reklamę internetową, jeszcze jakiś czas temu był to odnośnik do zewnętrznej formy promocji. Reklama banerowa to świetny sposób na nagłośnienie swojego produktu lub usługi w miejscach, które są odwiedzane przez potencjalnych klientów.
  • Folia wylewana – najczęściej spotykana w formie okleiny na samochodach. Tak – reklama na nośnikach mobilnych również uznawana jest za druk wielkoformatowy. To wspaniały sposób na wypromowanie firm, które zajmują się, na przykład, naprawą samochodów i sprzedażą dedykowanych akcesoriów.

Wyżej wymienione druki wielkoformatowe to oczywiście tylko przykłady. Form tego typu reklamy jest całe mnóstwo, toteż warto zainteresować się nimi podczas promowania swoich produktów lub usług.

Druk wielkoformatowy – drukarnia solwentowa

Świetnym sposobem na wykorzystanie powyższych wizualizacji jest druk solwentowy. Choć definicja brzmi nieco „egzotycznie”, okazuje się, że w pojęciu owego zagadnienia nie ma niczego skomplikowanego. Otóż druk solwentowy jest metodą wydruku na ploterze atramentowym, w którym standardowe atramenty (te na bazie wodnej) zostały zastąpione pigmentowymi atramentami solwentowymi. To zdecydowanie lepsze rozwiązanie – atramenty solwentowe tworzone są na bazie rozpuszczalników organicznych, toteż wyróżniają się wyjątkową trwałością na tle pozostałych materiałów. Jeśli zatem jesteś zainteresowany drukiem wielkoformatowym tego typu, koniecznie sprawdź ofertę Grupy Luxpol: https://grupaluxpol.pl/druk-wielkoformatowy/. To niekwestionowany lider na rynku drukarskim, który dołoży wszelkich starań, żeby jakość Twojej reklamy była możliwie jak najlepsza. Choć uznaje się, że tworzenie druku solwentowego może być niebezpieczne (podczas realizacji i suszenia reklamy mogą wydobywać się z niej szkodliwe opary), specjaliści Grupy Luxpol doskonale wiedzą, w jaki sposób produkować druk wielkoformatowy, by nikomu nie stała się krzywda. Spokojnie – druk solwentowy nie jest groźny dla klientów – niebezpieczne związki atramentowe wydobywają się z produktu tylko i wyłącznie podczas procesu drukowania i utrwalania reklamy.

Czy warto inwestować w druk wielkoformatowy?

Choć wydawać by się mogło, że reklama plenerowa w dobie Internetu nie ma prawa bytu, rzeczywistość pozwala nam kreować zupełnie inne wnioski. To prawda – promocja w wyszukiwarce i w mediach społecznościowych jest bardzo skuteczna. Należy jednak pamiętać, że wciąż istnieje całkiem spory odsetek ludzi, którzy nie korzystają z Internetu – na przykład osoby starsze. W związku z tym swoją ofertę zawsze warto kierować do odpowiedniej grupy docelowej. Jak myślisz – czy 65-letni hydraulik prędzej zwróci uwagę na Twoje produkty w wyszukiwarce internetowej, czy na billboardzie postawionym nieopodal jego domu?

Jak wybrać odpowiednią drukarnię?

Zanim jednak zdecydujesz się na zamówienie reklamy w formie druku wielkoformatowego, pozwól, że przedstawimy Ci kilka aspektów, na które powinieneś zwrócić uwagę. Po pierwsze sprawdź portfolio wybranej przez Ciebie firmy – jeśli drukarnia może pochwalić się dobrze zrealizowanymi produkcjami, z całą pewnością to zrobi. Po drugie – nie bój się zadawać pytań. To normalne, że nie wszystkie aspekty związane z drukiem wielkoformatowym będą dla Ciebie jasne – w końcu nie jesteś specjalistą. Śmiało pytaj o wszystkie nurtujące Cię zagadnienia i spraw, by Twoja reklama wielkoformatowa była najciekawsza w okolicy!