Chcesz prowadzić swój biznes odpowiedzialnie, a przy tym zapewnić sobie spore oszczędności? Redukcja zużycia papieru z całą pewnością wpisuje się w tę strategię, ale przynosi też znacznie więcej korzyści. Czym dokładnie jest trend paperless, jakie ma zalety i jak wdrożyć go w swojej firmie?
Spis Treści
Czym jest trend paperless?
Polska to kraj, który już od lat zajmuje wysokie miejsca w niechlubnych rankingach mówiących o wysokości zużycia papieru. Problem ten dotyczy zarówno administracji publicznej, jak i firm prywatnych. Na szczęście, za sprawą odpowiedzialnych przedsiębiorców, którzy podejmują świadomą decyzję o rezygnacji z tradycyjnych dokumentów, sytuacja z roku na rok się poprawia. Idea paperless opiera się właśnie na prowadzeniu biznesu bez papieru, a jednym z jej założeń jest wdrażanie elektronicznych procesów biznesowych, takich jak wymiana umów online, cyfryzacja dokumentów czy przeniesienie kontaktów z klientami do sieci poprzez elektroniczne biuro obsługi klienta.
Mniejsze zużycie papieru w biznesie – dlaczego warto?
Firma bez papieru, co zdaje się być oczywiste, to strategia sprzyjająca środowisku naturalnemu. Mniej papieru to w końcu mniej wyciętych drzew. Ale to nie wszystkie jej zalety. Zastąpienie tradycyjnych dokumentów rozwiązaniami technologicznymi pozwala znacznie usprawnić procesy biznesowe. Dzięki odpowiednim narzędziom online zyskujemy bowiem możliwość dostępu do całej dokumentacji firmowej z dowolnego miejsca, a do tego oszczędzamy czas, chociażby podpisując umowy elektronicznie czy dając klientom możliwość samodzielnego dostępu do potrzebnej im dokumentacji. To z kolei z przekłada się na oszczędności finansowe. Jakie narzędzia będą przy tym pomocne?
Firma bez papieru – narzędzia, które warto wdrożyć
Paperless Lite to lider branży paperless na naszym rodzimym rynku. W swojej ofercie posiada trzy ważne narzędzie wspomagające ideę firmy bez papieru.
Elektroniczny podpis eSign Lite
E-podpis pozwala na zawieranie umów z dowolnego miejsca, bez konieczności ich drukowania i przesyłania do sygnatariuszy w formie papierowej. Umowy i inne dokumenty podpisywane są za pośrednictwem dedykowanej platformy internetowej lub też na tablecie z warstwą biometryczną i zabezpieczane są certyfikatem cyfrowym. Wygenerowane w formacie pdf pliki przesyłane są na skrzynkę mailową do wybranego klienta czy partnera, który również może podpisać je online.
Elektroniczna wymiana dokumentów firmowych EDI Lite
Automatyzacja procesów biznesowych za sprawą czytelnej i intuicyjnej w obsłudze platformy B2B to kolejny sposób na zredukowanie ilości marnowanego w firmach papieru. EDI Lite umożliwia tworzenie i edytowanie m.in. faktur, korekt, not księgowych czy zamówień, jak również przesyłanie i odbieranie dokumentacji. Ponadto mamy możliwość zintegrowania platformy z wewnętrznym systemem biurowym, by wszystkie niezbędne do prowadzenia biznesu dokumenty zgromadzić w jednym miejscu.
Elektroniczne biuro obsługi klientów eBOK Lite
To serwis, za sprawą którego klient może samodzielnie sprawdzić swoje rozliczenia, salda rozrachunków czy statusy płatności, jak również wysłać do nas wiadomość czy odebrać powiadomienia, np. przypominające o konieczności dokonania wpłaty. Nam natomiast system ten daje dostęp do wszystkich danych naszych klientów z poziomu jednego narzędzia.