Mają tak wiele zastosowań, że nadają się do wykorzystania w każdej firmie. W dodatku są proste we wdrożeniu, tanie w obsłudze i zabójczo skuteczne. Kampanie SMS – tak długo niedoceniane – teraz wracają do łask. A wszystko dzięki rosnącej popularności smartfonów.
Co sprawiło, że firmy zaczęły bardziej interesować się marketingiem SMS? W czym tkwi jego siła? I w końcu, jak go sprytnie wykorzystać, aby pomagał budować wizerunek marki i wspierał sprzedaż?
Spis Treści
Boom na mobilność
Praktycznie każdy Polak ma w domu własny telefon komórkowy. Smartfony najczęściej wykorzystujemy do odbywania rozmów telefonicznych i odbierania SMS-ów, ale coraz częściej właściciele przeglądają na nich strony internetowe, robią zakupy lub dokonują rezerwacji. Z przeprowadzonych badań wynika, że 60% ankietowanych praktycznie nie rozstaje się z telefonem!
To idealna przestrzeń do wykorzystania dla każdej firmy. SMS-y marketingowe pozwalają nawiązywać intymne relacje z klientami. Te krótkie wiadomości odczytujemy w ciągu kilku minut od ich otrzymania. A sam dźwięk SMS wywołuje w nas uczucie pilności i pobudza ciekawość.
Ale w czym jeszcze wiadomości tekstowe przebijają pozostałe formy marketingu?
Zalety prowadzenia kampanii SMS
Przyjrzyjmy się kilku nieoczywistym zaletom promocji firmy przy pomocy SMS-ów reklamowych.
Niskie koszty wdrożenia
Jeden SMS to dla firm koszt zaledwie kilku groszy. A dobrze napisany potrafi wygenerować naprawdę przyzwoite przychody ze sprzedaży. Dzięki tak niskim kwotom SMS marketing staje się łatwo dostępnym i skutecznym rozwiązaniem dla mikro i małych firm. Mogą z niego korzystać gabinety kosmetyczne, warsztaty samochodowe, fryzjerzy i pozostali przedsiębiorcy, którzy dopiero rozpoczęli działalność i nie mają ogromnych budżetów na reklamę.
Trafiasz wprost do serca klienta
Dobrze przygotowana kampania SMS nabiera osobistego, intymnego charakteru. W dodatku dociera jedynie do tych osób, które wyrażają zgodę na otrzymywanie wiadomości od firmy. Dzięki temu treści są pozytywnie odbierane i pozostawiają po sobie przyjemne skojarzenia. To jednak nie wszystko.
Współcześni odbiorcy są coraz bardziej wymagający i chcą, aby firmy dostosowywały się do ich stylu życia i oczekiwań. Marketing w formie SMS pozwala lepiej poznać klientów i ich potrzeby, a następnie dostosowywać kampanię tak, aby była spersonalizowana pod konkretne osoby. W konsekwencji zyskuje zarówno firma, jak i odbiorcy, którzy dostają np. polecenia produktów, którymi byli wcześniej zainteresowani.
Dodatkowo wiadomości SMS nie są tak łatwe do zignorowania jak wiadomości mailowe.
Automatyzacja działań promocyjnych
Nie musisz już spędzać cennego czasu na tworzeniu kolejnych kampanii reklamowych. Przy pomocy profesjonalnego oprogramowania – takiego jak w SMS Center – zautomatyzujesz wysyłkę swoich SMS-ów reklamowych. Dodasz szablony wiadomości, przygotujesz listy odbiorców podzielonych na grupy i… będziesz mógł zająć się innymi, ważnymi sprawami w firmie.
Kampanie proste w obsłudze
Narzędzia do zarządzania marketingiem SMS są niezwykle proste w obsłudze. Programy krok po kroku przeprowadzą Cię przez proces ustawień kampanii, a potem jej optymalizacji. Dodatkowo nie potrzebujesz specjalistów, aby wdrożyć swoje działania reklamowe – np. nie potrzebujesz grafika tak jak w przypadku e-mail marketingu.