Oprogramowanie CRM znajduje szerokie zastosowanie w wielu różnych branżach. W jaki sposób wpisuje się w działalność na rynku nieruchomości? Jakie funkcje powinien posiadać dobry system CRM dla firm z tej branży?
Spis Treści
Oprogramowanie CRM ogólne a dedykowane dla branży nieruchomości
Chcąc wdrożyć system CRM do swojej firmy, można wybierać spośród oprogramowania od wielu dostawców. Wiele programów to rozwiązania ogólne, ale są też systemy tworzone z myślą o użytkownikach z konkretnych branż. Do takich rozwiązań należy system CRM ESTI, który powstał właśnie dla biur nieruchomości oraz firm deweloperskich.
Czym programy dedykowane dla branży nieruchomości różnią się od systemów ogólnych? Różnice dotyczą szczegółowej funkcjonalności, która w programach dedykowanych są tworzone z myślą o specyfice tej konkretnej branży. Przykładowo: system CRM dla deweloperów i biur nieruchomości może zawierać szeroką funkcjonalność związaną z ofertowaniem, publikacją ogłoszeń w różnych miejscach wraz z importem planów poszczególnych mieszkań i tym podobnymi informacjami. Takiego rozwiązania mogą nie zawierać systemy ogólne.
Najważniejsze funkcje i korzyści systemu CRM dla firm z branży nieruchomości
Dedykowane oprogramowanie CRM dla firm z tej konkretnej branży uwzględnia specyfikę ich działalności i realne wyzwania, przed jakimi stają każdego dnia. W branży nieruchomości kluczowe jest zarządzanie setkami, a nawet tysiącami ofert: ich publikowanie, aktualizacja, ale też komunikowanie się z klientami. Właśnie z tego względu system CRM dla branży nieruchomości oferuje:
- Możliwość wygodnej publikacji ofert w wielu portalach ogłoszeniowych. Po zintegrowaniu systemu z kontami ogłoszeniowymi w wybranych portalach, dodawanie nowych ogłoszeń i zarządzanie nimi będzie wymagało minimum wysiłku i zachodu.
- Wygodna praca zdalna – system CRM dla biur nieruchomości działa w chmurze, dzięki czemu nawet będąc w terenie, można komunikować się z klientami i zarządzać sprawami firmy.
- Możliwość wygodnego importowania planów mieszkań, opisów i cenników, dzięki czemu dane te są automatycznie pobierane z jednego pliku.
- Wygodną obsługę komunikacji z klientami, możliwość odbierania i odpisywania na wiadomości bezpośrednio z poziomu systemu CRM.
- Możliwość monitorowania czasu pracy poszczególnych pracowników, jak i rozliczania ich prowizji.
- Możliwość monitorowania statystyk i generowania raportów oraz wiele innych funkcji, które usprawnią wszelkie działania marketingowe i handlowe.
System CRM dla biur nieruchomości i deweloperów ułatwia codzienną pracę w tej wymagającej branży. Łatwiejsze kontakty z klientami, wygodniejsze ofertowanie i zarządzanie ogłoszeniami to czynniki, które powodują, że działanie firmy jest bardziej efektywne i skuteczne. System CRM dla branży nieruchomości to nie tylko funkcje stworzone z myślą o sprzedaży nieruchomości, ale też cała gama podstawowych narzędzi biurowych i organizacyjnych, które również usprawnią codzienną pracę firmy. Warto zdecydować się na wdrożenie systemu tego rodzaju, by ułatwić przedsiębiorstwu działanie.