pozycjonowanie stron – networklab.pl

Chociaż niektórym proces pozycjonowania może wydawać się dość prosty, to wbrew pozorom jest on dość złożony. Jakie działania mu towarzyszą?

Spis Treści

Pozycjonowanie stron internetowych – informacje

Przed podjęciem działań pozycjonujących warto wykonać nakreślenie strategii, która określi cele, czy konkretne działania. Część etapów jest ogólna dla każdej firmy, a niektóre z nich w uzależnieniu od agencji. Po pierwsze firma wyznacza jednak cele pozycjonowania, np. obecność w TOP10. Od tego właśnie powinien zacząć się ten proces. Celem może być też zwiększenie ruchu na stronie, jak również poprawienie jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Wpłynie to na zwiększenie zysków. Następnie ustala się, jakie narzędzia będą wykorzystywane do działań. Trzeba określić czy wykorzystamy tylko działania takie jak SEO i content marketing, a może płatne reklamy Google? Po ustaleniu tych kwestii, następuje wdrożenie działań. Dochodzi do optymalizacji strony, jej treści, kodu strony. Tutaj też dobierane są właściwe słowa kluczowe, wobec których strona będzie pozycjonowana w wyszukiwarce. Optymalizacja dotyczy także grafik, a po co nam optymalizacja kodu? Powinien być bardziej przyjazny dla robotów wyszukujących. Optymalizacja tekstów jest istotna, bo stanowi ona wartość dla użytkowników, którzy będą więcej czasu spędzać na stronie, a to dla robotów znak, że strona jest warta wysokich wyników. Tutaj przydadzą się artykuły eksperckie czy poradnikowe.

Pozycjonowanie stron – co dalej

Kolejny krok dla pozycjonowanie stron (networklab.pl) to sprawdzenie, gdzie dana strona jest teraz, jaki jest jej stan, z jakiego miejsca ruszamy, a więc analiza obecnej sytuacji. Nazywany po prostu audytem. Istotna jest też informacja o tym, pod jakie słowa kluczowe strona była pozycjonowana do tej pory. Na tym etapie niektórzy ustalają też nowe słowa kluczowe. Podobnie jak sam proces pozycjonowania jest złożony, tak samo efekty widzimy dopiero po jakimś czasie, dlatego uzbrójmy się w cierpliwość.