Algorytmy Google stały się na tyle zaawansowane, że są w stanie ocenić kwestie wykraczające daleko poza samo nasycenie treści frazami kluczowymi. Coraz ważniejsza okazuje się choćby konieczność odpowiadania tekstów na intencję użytkownika. Chcesz tworzyć artykuły, które przyniosą dobre efekty w wynikach wyszukiwania, a jednocześnie zaangażują Twoich odbiorców? Zapraszamy więc do zapoznania się z artykułem i wdrożeniem proponowanych zmian.
Spis Treści
SEO a potrzeby użytkowników
Podczas tworzenia treści na strony internetowe, artykuły blogowe bądź opisy produktów, nie wystarczy analiza fraz kluczowych. Koniecznie skoncentruj się na intencji użytkowników, zastanów się nad tym, co ich sprowadziło do serwisu oraz na jakim etapie decyzji zakupowej się znajdują. Pamiętaj, że dobrze napisane teksty SEO łączą trzy kwestie: odpowiadają na konkretne problemy bądź potrzeby potencjalnych klientów, są dobrze widoczne w wyszukiwarce oraz prowadzą odbiorcę dalej, do działania, np. zapisu do newslettera czy złożenia zamówienia. Jeśli interesuje Cię wsparcie w zakresie pozycjonowania w Lublinie, podczas którego eksperci zatroszczą się m.in. o dobór fraz kluczowych odpowiadających intencjom użytkowników, możesz skontaktować się z agencją IBIF.PL: https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie.
Zacznij tworzenie treści od researchu
Zanim przejdziesz do pisania tekstów SEO, przeprowadź dokładną analizę fraz kluczowych – ogólnych słów kluczowych (np. ogród naturalistyczny), a także długiego ogona odzwierciedlających bardziej precyzyjne zapytania użytkowników (np. jak założyć łatwy w utrzymaniu ogród naturalistyczny?). Koniecznie sprawdź również działania konkurencji. Spróbuj odpowiedzieć na pytania: jakie jej treści zajmują wysokie pozycje w wynikach, w jaki sposób są skonstruowane oraz jakimi słowami kluczowymi są nasycone.
Analizę fraz kluczowych oraz konkurencji możesz przeprowadzić w takich narzędziach jak Senuto, Surfer lub Ahrefs. Sprawdź m.in. długość publikowanych przez inne marki z branży treści, ich nagłówki, strukturę i nasycenie frazami. W ten sposób prawdopodobnie dostrzeżesz w tekstach konkurencji luki, które możesz wypełnić, tworząc odpowiednio rozbudowane i przedstawiające nieporuszone dotąd przez nikogo zagadnienia.
Postaw na naturalne brzmienie fraz
Kolejne aktualizacje algorytmu Google sprawiają, że podczas planowania treści coraz większy nacisk należy kłaść na intencje użytkowników kryjące się za frazami. Zanim więc stworzysz artykuł, zastanów się najpierw, dlaczego ktoś wpisuje dane zapytania: potrzebuje zwięzłej informacji na jakiś temat, czy może interesuje go porównanie jakichś produktów ze sobą bądź ich zakup. Istotną rolę odgrywa również kontekst, w jakim umieszcza się słowa kluczowe oraz stosowanie synonimów. Ważne jest naturalne umiejscawianie fraz i proponowanie czytelnikowi użytecznych odpowiedzi na jego pytania. Słowa kluczowe powinny się pojawić w:
- nagłówkach (H1, ale też nagłówkach niższego rzędu),
- wstępie,
- tytule strony (meta title),
- treści.
Konieczność nasycenia treści frazami kluczowymi nie powinna negatywnie wpłynąć na ich jakość. Zatroszcz się o to, by teksty pozostawały przyjemne w odbiorze dla czytelników i budziły ich zainteresowanie.
Zadbaj o przejrzystą strukturę treści
Teksty na stronach internetowych są przyswajane przez użytkowników nie tak jak treści tradycyjnych, papierowych publikacji. Artykuły są skanowane wzrokiem przez odbiorców, dlatego powinny być logicznie ułożone i mieć przejrzystą strukturę. Dlatego, tworząc treści, unikaj bloków tekstów bez akapitów, technicznego języka i marketingowego bełkotu, zadbaj o prosty język wzbudzający zaufanie i budujący relację. Dla uporządkowania artykułów znaczenie mają również nagłówki z frazami kluczowymi odpowiadające na konkretne pytania i przedstawiające korzyści.

Google docenia strony internetowe dostarczające wartościowych treści w przyjazny dla odbiorców sposób. Zatroszcz się więc również o ich obudowę graficzną, linkowanie wewnętrzne do powiązanych tekstów oraz czytelne wezwania do działania. Wszystkie te elementy wpływają na czas spędzony na stronie i zadowolenie użytkowników, a tym samym na pozycje w Google.
Analizuj i optymalizuj teksty
Po publikacji treści regularnie sprawdzaj, czy nie warto ich zaktualizować, rozbudować lub uzupełnić o nowe frazy. Skorzystaj w tym celu z Google Search Console, czyli narzędzia, w którym sprawdzisz, na jakie słowa wyświetla się tekst w wynikach wyszukiwania. Algorytmy wyszukiwarki podobnie jak użytkownicy doceniają aktualne treści, dlatego jak najbardziej warto raz na jakiś czas zaplanować przegląd wszystkich artykułów i ich poprawę.
Tworzenie skutecznych tekstów SEO na stronę internetową nie obędzie się bez jednoczesnego odpowiadania na wymogi algorytmów oraz ludzkie potrzeby. Jeśli Twoje treści są dobrze zoptymalizowane, a zarazem interesujące i użyteczne, prędzej czy później znajdą się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.












