rynek e-commerce w Polsce
unsplash.com

Zakupy w sieci. Wiele osób nadal ich nie robi. Dlaczego? Odpowiedź przynosi raport na temat rynku e-commerce w Polsce.

Wydaje się, że wszyscy robią zakupy online. Szczególnie, kiedy epidemia COVID-19 ograniczyła możliwości kupowania w sklepach stacjonarnych.

Tymczasem okazuje się, że 27 proc. internautów nie zrobiło nigdy zakupów w internecie (to mniej niż w poprzednich badaniach). Takie informacje przynosi raport „E-commerce w Polsce” przygotowany przez firmę Gemius.

Spójrzmy co tak wielu osób odstręcza od handlu w internecie. Jeśli planujesz działać na rynku e-commerce będziesz wiedział, na co zwrócić uwagę.

zakupy online
unsplash.com

Zakupy w sieci w Polsce – co odstrasza od e-sklepów

Oto kluczowe powody zgłoszone przez osoby uczestniczące w badaniach:

  • 43 proc. – chęć obejrzenia produktu przed zakupem,
  • 29 proc. – przyzwyczajenie do tradycyjnych kanałów sprzedaży,
  • 23 proc. – zbyt wysokie koszty dostawy.

Kobiety częściej wskazują na zbyt wysokie koszty dostawy oraz obawy związane z gwarancją jako przyczynę niekupowania online.

Z raportu wynika, że najbardziej przyzwyczajone do tradycyjnych zakupów są osoby po 50 roku życia. Natomiast najmłodsi internauci (15-24 lat) lubią wcześniej zobaczyć lub wziąć do rąk przedmiot, który chcą kupić (podobnie ludzie z wyższym wykształceniem).

handlu w internecie
unsplash.com

Zakupy w sieci – co przekona do handlu w internecie

Co może przekonać sceptyków do kupowania w sklepach www?

Najczęstsza odpowiedź to kwestie finansowe: niższe koszty produktów i dostawy. Kolejna kwestia to bezpieczeństwo płatności i szybsza dostawa.

Najmłodsi respondenci częściej deklarują, że do zakupów online mogłyby zmotywować ich kody rabatowe i szerszy asortyment dostępnych produktów.

Po zmianie zdania, sceptycy najchętniej sięgnęliby po odzież, sprzęt RTV / AGD,
obuwie, telefony, kosmetyki, perfumy, odzież sportową oraz meble i elementy wyposażenia wnętrz.

Kobiety częściej deklarują gotowość zakupu online produktów z takich kategorii, jak odzież, kosmetyki i perfumy, artykuły dziecięce i biżuteria.

Mężczyźni zaś częściej wskazują na sprzęt i gry komputerowe oraz multimedia.

Raport „E-commerce w Polsce” przygotowała firma Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie ponad 1544 internautów, mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano od 23 do 30 marca 2020 roku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here