zakupy online
pixabay.com

Zakupy w internecie – za pośrednictwem jakich urządzeń zaopatrujemy się w sklepach online? Sprawdź, kto wybiera laptopy, komputery i smartfony.

Kopalnią wiedzy o naszych zakupowych zwyczajach online jest raport o e-commerce w Polsce w 2020 roku. Przygotował go Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej.

Zajrzyjmy do środka, żeby przekonać się z jakich urządzeń najchętniej korzystają Polacy, żeby kupić coś w sklepach online.

e-commerce
pixabay.com

Zakupy w internecie

Nadal królują laptopy czyli komputery przenośne. Zakupy w internecie robi przez nie 80 proc. internautów (uczestników badania, którzy deklarowali kupowanie w sieci).

Drugie miejsca zajmują urządzenia mobilne – smartfony. Z telefonem w ręku buszuje w sklepach 69 proc. osób.

Trzecią pozycję zajmują komputery stacjonarne – używa ich 50 proc. badanych.

Na końcu są tablety (24 proc.) i czytniki e-booków (1 proc.).

To podstawowe dane. Co jeszcze wynika z raportu Gemiusa?

handel online
pixabay.com

Zakupy w internecie

Osoby, które do e-zakupów wykorzystują urządzenia mobilne, są ogólnie bardziej aktywne w internecie i konsumują więcej treści. Chętniej korzystają np. z Facebooka czy porównywarek cen niż użytkownicy tabletów czy komputerów stacjonarnych.

Kupujący przez smartfony doceniają dostępność produktów w sklepach www przez całą dobę, przez cały tydzień. To również atut dla osób ceniących zakupy na laptopie.

Generalnie wszyscy użytkownicy cenią jeszcze wygodę (nie trzeba jechać do sklepu stacjonarnego) oraz możliwość spędzenia na internetowych zakupach dowolnej ilości czasu. Wreszcie spodziewają się też lepszych cen w e-sklepach niż w tradycyjnych placówkach.

Co by skłoniło internautów do częstszych zakupów online?

Przede wszystkim niższe koszty dostawy i niższe ceny niż w sklepach stacjonarnych. To łączy zwolenników różnych urządzeń. Natomiast internautów, którzy stawiają na smartfony, bardziej kuszą kody rabatowe oraz zniżki dla osób kupujących online.

Na koniec warto pamiętać, że zarówno kupujący online przez smartfony, komputery stacjonarne, jaki i tablety deklarują zwiększenie wydatków online w najbliższym roku.

Raport „E-commerce w Polsce” przygotowała firma Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie ponad 1544 internautów, mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano od 23 do 30 marca 2020 roku