Content marketing od podstaw

Masz własny sklep internetowy? A może zajmujesz się prowadzeniem biznesu innego typu? Zapewne chcesz, żeby Twoja strona internetowa była odwiedzana jak najczęściej. Receptą na to może być content marketing. Czym jest i co może dać Twojej firmie? Dowiedz się więcej z naszego poradnika.

Spis Treści

Jaka jest definicja content marketingu?

Co to jest content marketing? Funkcjonuje on jeszcze pod inną nazwą. Jest on również nazywany marketingiem treści. Content marketing to zestaw działań, dzięki którym możliwe jest przyciąganie nowych użytkowników na stronę internetową danej firmy. Zachętą do odwiedzenia strony internetowej jest publikowanie przydatnych treści o wysokiej jakości. Treści takie powinny nawiązywać do przedmiotu działalności danej firmy. Muszą również odpowiadać na najczęściej zadawane pytania przez Internautów. W ten sposób budowany jest wizerunek firmy jako podmiotu kompetentnego.

Jakie są jeszcze inne zalety marketingu treści?

Budowanie pozytywnego wizerunku to nie jedyna zaleta marketingu treści. Jakie są inne zalety content marketingu? Treść odpowiadająca wymaganiom wyszukiwarki może zostać doceniona przez robota Google. W ten sposób strona zyskuje dodatkowy ruch z wyników wyszukiwania. Wysoka jakość treści, na które trafi Internauta może zachęcić do skorzystania z oferty danej firmy. Content marketing może być znacznie tańszym sposobem pozyskania klienta od reklamy w wynikach sponsorowanych. Marketing treści buduje przy tym wierną społeczność wokół promowanej marki.

Gdzie publikować treści?

Najbardziej oczywistym miejscem do publikowania treści związanych z content marketingiem jest blog na stronie firmy. Większość witryn oparta jest na systemach zarządzania treścią. Uruchomienie i zarządzanie blogiem w takich systemach przypomina obsługę popularnych edytorów tekstu. Nie jest to jednak jedyne miejsce kontaktu z internautami. Do dyspozycji mamy między innymi media społecznościowe, wpisy sponsorowane czy też marketing szeptany. Więcej przydatnych informacji na temat content marketingu można znaleźć na stronie cyrekdigital.com.

Jak zainteresować Internautę?

Content marketing to nie tylko teksty. W czasach kultury obrazkowej śmiało można używać innych form. Internauci pozytywnie zareagują również na estetyczne infografiki, atrakcyjne filmy video i inne podobne formy. Działania związane z content marketingiem powinny być zaplanowane. Skuteczna strategia powinna uwzględniać między innymi grupę docelową oraz cel, który firma chce osiągnąć. Dobra strategia pozwoli na osiągnięcie korzystnych wyników.