Newsletter IPO.pl
Szukaj w IPO.pl
Artykuły  | Strona główna » Biznes » Marketing » Artykuły

Ankieta

Jaki będzie dominujący trend na giełdach w 2014 roku?
 

Najnowszy raport

Serwisy ipo.pl

Raporty ipo.pl

Ograniczenia SEO i PPC nie takie straszne...
23.08.2011.
Wykorzystanie nowoczesnych form marketingu w wyszukiwarkach wpływa na skuteczną promocję firmy w sieci, kreowanie jej wizerunku, a tym samym zwiększenie przychodów ze sprzedaży. Choć korzyści z SEO i PPC wydają się być oczywiste, to jednak techniki te nie są uwolnione od pewnych ograniczeń. Pomimo faktu, iż nie ma ich wiele, warto je poznać, bowiem ich świadomość może wpłynąć na skuteczność działań podjętych przez osoby posiadające swoje strony www.

Powszechnie ogół działań promocyjnych w wyszukiwarkach określa się mianem SEM, czyli Search Engine Marketing. Zalicza się do nich SEO (Search Engine Optimization) oraz PPC (Product Per Click). Pierwszy z nich wiąże się z odpowiednią optymalizacją strony internetowej oraz jej pozycjonowaniem dla określonych słów kluczowych. Z kolei PPC opiera się na płatnej formie reklamy w wyszukiwarkach, najczęściej w formie linków sponsorowanych. Obie techniki mogą się uzupełniać, co odpowiednio wpływa na efektywność prowadzonych kampanii w sieci. Pomimo oczywistych korzyści ze stosowania tych form promocji, mają one jednak pewne ograniczenia. Jakie?

Pokonać literówki

Nie od dziś wiadomo, że Internauci popełniają sporo literówek we wpisywanych w wyszukiwarkach frazach, co jest jednym z najczęstszych ograniczeń wpływających na efektywność SEO. Jak pokazują statystyki Google, przykładowo imię i nazwisko piosenkarki Britney Spears zostało wpisane na prawie 600 różnych sposobów (http://www.google.com/jobs/britney.html). Czy prawidłowo zbudowane strony powinny zatem uwzględniać wszystkie te możliwości? - Pozycjonowanie dla słów z literówkami bywa utrudnione ze względu na konieczność optymalizacji stron WWW. Dodatkowo jest ono nieopłacalne z powodu wysokiego kosztu pozycjonowania w stosunku do osiągniętego ruchu. Rozwiązanie może stanowić jednak link sponsorowany, który pojawia się dla niemal nieograniczonej liczby słów kluczowych – wyjaśnia Sebastian Kopeć, specjalista ds. pozycjonowania firmy Procreate.

Wygrać z konkurencją

Wydawać by się więc mogło, że PPC jest kluczem do przeprowadzenia skutecznej kampanii w sieci, jednak konkurencja w tym obszarze stale wzrasta. Stanowi to spore ograniczenie dla płatnych form promocji, ponieważ duża liczba reklam w sieci (podobnie jak w przypadku telewizji) może zwyczajnie zniechęcić użytkowników do kliknięcia na link sponsorowany. Istotną rolę odgrywa więc znalezienie się na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania. W tym wypadku nie bez znaczenia jest wspomniane wcześniej SEO, wiążące się z optymalizacją strony WWW. Powinna ona być przyjazna zarówno wyszukiwarkom, jak i użytkownikom.

Z punktu widzenia wyszukiwarek najważniejszą rzeczą jest treść adekwatna do oferty firmy. Z kolei z perspektywy Internautów, istotny wydaje się wygląd i użyteczność serwisu WWW. - Strona wykonana w technologii Flash wydaje się bardziej atrakcyjna, jednak w przypadku błędów (np. tekstu osadzonego we Flashu jako grafika czy też złego linkowania podstron serwisu), może pojawić się problem z analizowaniem jej przez wyszukiwarkę – sygnalizuje Sebastian Kopeć.
Strony:
1 2
Oceń artykuł   Dodaj komentarz

Marketing artykuły

Eksperci IPO radzą

Ecommerce: im wyżej, tym więcej zarabiasz - poradnik Decommerce.pl
Nie ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz zwykło się ...
Jak wpłynąć na wzrost sprzedaży?
Przedstawiciele firm prowadzących działania PR coraz częściej chcą znać konkretne ...
Strategia budowania wartości dla akcjonariuszy
Istnieje wiele strategii podnoszenia wartości przedsiębiorstw i budowania wartości dla ...
Eventy imprezy dla firm